Teknisk support

När inte vår självhjälp räcker.

Här kan du kontakta teknisk support

Du hittar resurser för självhjälp i vår supportsektion – såsom FAQ, manualer, instruktionsvideor och tips. Med vårt interaktiva formulär kan du kontakta tekniska supporten om du inte hittat svaren som löser ditt problem.

Ny förbättrad konsumentsupport

För att minska svarstiderna och förbättra vår service inom konsumentsupporten ersätts nu traditionell telefon- och mailsupport med ett webbformulär. Den samlade informationen du matar in i webbformuläret styr det direkt till den som är expert på området för att på snabbast möjliga vis avhjälpa ditt upplevda problem eller besvara dina frågor.

Vid akuta problem

Om det uppstår akuta problem – kontakta din närmaste låssmed. Givetvis kan du kontakta Teknisk support även om det är akut. Vi försöker då svara dig så fort som möjligt inom våra öppettider.

Vi rekommenderar dig dock att kontakta en låssmed för snabbast hjälp utanför supportens öppettider.

Kontakta en låssmed!

Vänligen notera att eventuell produktgaranti och service given av återförsäljare eller låssmed endast omfattar produktfel och gäller inte vid fel orsakade till exempelvis av felinstallation.

Yale teknisk support

För att skapa ett ärende hos vår tekniska support klickar du på någon av produkterna nedan. Fyll sedan i formuläret  så hjälper vi dig så snart vi kan.

Supportens öppettider:

Måndag-fredag: 08.00-20.00 
Lördag-söndag: 10.00-15.00