Support

Yale Doorman L3

Vanliga frågor om Yale Doorman L3

Här finns svaren på de allra vanligaste frågorna kring smarta låset Yale Doorman. Hittar du trots allt inte svaret på det du söker här kan du även prova vår felsökningshjälp.

Låsens olika funktioner

Jämför funktionerna på våra smarta lås.

Jag vill jämföra låsen!

Vad vill du veta om Yale Doorman L3?

Så här väcker du låset Yale Doorman L3

För att låsa upp Yale Doorman L3 "väcker man upp" knappsatsen med valfri knapp, eller trycker in upplåsningskoden direkt, följt av "Låsa upp". Övriga versioner av Yale Doorman väcks alltid med *.

Connect kan inte läggas till i Yale Access appen – vad ska jag göra?

Innan du kan lägga in din Connect i Yale Access-appen måste du lägga till ditt Yale Doorman L3-lås. Kontrollera därför att du har lagt till ditt lås, om inte gör du det först genom att klicka på ”Installera ny enhet”. När låset är tillagt kan du lägga till Connect. Du gör då på samma vis genom att klicka på ”Installera ny enhet”.

På vår sida Videor Yale Doorman L3 hittar du tre korta videor om Yale Access App och att koppla ditt Yale Doorman till appen.

Se videor Yale Access och L3

Byta masterkod - så här gör du!

När du behöver ändra din masterkod finns det några saker att tänka på för Yale Doorman L3:

Ändra masterkod för lås kopplat till Yale Access App/partnerapp:

Är ditt Yale Doorman L3 upplagt i din app använder du inte en traditionell masterkod direkt i låset. Låset programmeras istället med hjälp av appen.

Viktigt: Masterkod, entrékoder och nyckelbrickor nollställs alla vid integration till app, om du ställt in dessa innan i låset. Börja därför ALLTID med appen. Detta gäller oavsett om det är Yale Access App eller någon av våra partnerappar.

Ställ in L3 i Yale Access App

Ändra masterkod för lås som inte är kopplat låset Yale Access App:

När du inte har kopplat ditt Yale Doorman L3 till appen än, eller har för avsikt att göra det, och KAN din masterkod ändrar du masterkoden via menyval 2 på knappsatsen.

Om du däremot INTE kan din masterkod måste du först återställa ditt Yale Doorman L3 till fabriksinställningar:

  • Har du aldrig kopplat ditt Yale Dooman L3 till Yale Access gör du en fabriksåterställning med knappen under batteriluckan. 
  • Ta ut ett batteri, tryck in och håll knappen, sätt i batteriet och vänta på låsets hälsningsfras. Släpp knappen. Du behöver ett gem eller penna för att komma åt knappen.

Har du däremot kopplat ditt lås till Yale Access App återställer låset med hjälp av appen i menyn inställningar, välj rätt lås om du har flera, och välj fabriksåterställning. 

Styra Yale Doorman L3 i en app - hur gör jag och vad behövs?

Yale Doorman L3 kan användas med Yale Access Appen utan extra tillbehör. Lås och telefon kommunicerar direkt via BLE (Bluetooth). Börja alltid med appen, därefter lägger du in koder enligt appens instruktioner (Viktigt: se till att du har dörren öppen, samt olåst vid integrationen för att undvika utelåsning).

Har du tillgång till internetuppkoppling med wifi hemma kopplar du även in den Yale Connect du fått med i paketet med Yale Doorman L3 och får tillgång till appens alla funtioner även om du inte är hemma. 

På vår sida Videor Yale Doorman L3 hittar du tre korta videor om Yale Access App och att koppla ditt Yale Doorman till appen.

Se videor Yale Access och L3

Förutom Yale Access erbjuds flera integrationer till låset. För att det ska fungera då behöver du tillbehör från respektive integratör.

Kom igång med partnerappar

Du kan även använda Yale Doorman L3 med vår Yale Home App, även om vi rekommenderar Yale Access.

Kom igång med Yale Home App

Vilka versioner finns det av Yale Doorman?

V1

Den första varianten, såldes mellan augusti 2011 och april 2013. V1 har ingen synlig märkning.

 V2

Introducerades april 2013. Utsidans enhet är under i handtaget märkt med V2. Till skillnad från V1 går V2 att integrera med larm hos våra partners.

V2N

Introducerades parallellt med V2 april 2016. Utsidans enhet är under handtaget märkt med V2N.

L3 - vårt senaste Yale Doorman

Introducerades på marknaden i slutet av 2020. Låset kan integreras med Yale Access App och kopplas tilll ditt smarta hem.

Om nyckelbrickor:

  • Om du har ett V1 eller V2 sedan tidigare och köper en V2N  eller L3 fortsätter du använda de brickor ni har sedan tidigare.
  • Nyckelbricka V2N fungerar bara i V2N lås medan den tidigare nyckelbrickan, med Yale Doorman märket, fungerar i alla versioner av Yale Doorman.
  • Till L3 kan du använda upp till 30 nyckelbrickor. Har du ett system med flera lås och kombinerar L3 och V2N kan dock fortfarande max 6 av brickorna brickor användas till de som är av modellen V2N.
Uppfyller Yale Doorman L3 kraven för Godkänd låsenhet?

Ja. Yale Doorman L3 har ett certifikat för godkänd låsenhet utfärdat av SBSC enligt SSF 3522 låsklass 3 och är listade på Säkerhetsguiden som ges ut av Svenska Stöldskyddsföreningen, SSF.

Yale Doorman L3 har flera låslägen. Det är endast i bortasäkert läge låset uppfyller Låsklass 3 eftersom låsklassen kräver att det är låst från både utsidan och insidan. Läs om bortasäkring längre ned.

Kan jag installera Yale Doorman L3 själv?

Yale's lås är speciellt utformade för enkel installation, så att den genomsnittliga gör-det-självaren kan göra låsinstallationen med lätthet. För dig som inte vill, eller har tid, går det bra att kontakta en installatör, det kan du lösa hos någon av våra återförsäljare.

Hitta återförsäljare

Vilka verktyg behöver jag för att installera mitt Yale Doorman L3?

Vid en standardinstallation i en modern dörr behöver du en stjärnskruvmejsel i storlek PH2 och en avbitartång. Vid en installation i en äldre dörr kan du behöva ett stämjärn alternativt en rasp.

Se installationsvideo här

Hur många elektroniska nycklar kan jag ha till mitt lås?

Du kan ha 30 stycken nyckelbrickor eller användarkoder


Vissa integrationer använder en minnesplats till integrationen. Du kan då ha 29 brickor eller användarkoder i detta lås.

Kan jag använda samma nyckelbricka till flera olika lås?

Ja det kan du.

Använder du de äldre droppformade nyckelbrickorna gäller följande begränsning: En enskild nyckelbricka kan läggas in i upp till sex olika Yale Doorman. Dock så måste du verifiera varje bricka 3 gånger på respektive lås innan du går vidare till nästa. (Se fråga-svar om "Hur verifierar jag mina nyckelbrickor?").

Använder du de nya ovala brickorna (race track) som kom med ditt Yale Doorman L3 finns ingen begränsning i hur många lås du kan använda din nyckelbricka. 

Hur verifierar jag mina nyckelbrickor?

Du behöver bara göra verifiering om du använder äldre droppformade nyckelbrickor.

Verifiera nyckelbrickorna vid varje enhet direkt efter att de har programmerats.

  • Håll nyckelbrickan tre gånger framför läsaren och få grönt ljus varje gång. 
  • Om du har flera Yale Doorman och vill använda samma nyckelbrickor till dessa är det mycket viktigt och att göra detta i rätt ordning. 
  • Det går inte att programmera nyckelbrickorna i Dörr 1 för att sedan direkt fortsätta till Dörr 2 och sedan börja verifiera i Dörr 2. Då blir resultatet ogiltig nyckelbricka när man sedan försöker läsa nyckelbrickorna i Dörr 1.
Måste jag ha en kod till min nyckelbricka?

Nej, det behöver du inte. Generellt sett kan du bestämma själv om du vill ha nyckelbricka eller nyckelbricka + kod. Vissa larmintegrationer kräver kod till nyckelbrickan för att acceptera att låset larmar av i låsuppmanövern.

Vad är ”bortasäkring”?

Det är en funktion i låset som gör att det inte går att låsa upp med vred från insidan. Bortasäkring ska endast användas när ingen är hemma. Inställningen avaktiveras när du låser upp nästa gång.

Hur aktiverar jag ”bortasäkring”?

Öppna dörren och tryck ner låsspärren. En röst ger nu en instruktion om att aktivera med nyckelbricka. Lägg emot nyckelbrickan och om du har kod till din bricka behöver du ange denna. Du kan även fullborda bortasäkringen via appen.

Hur fungerar automatisk låsning?

Efter upplåsning låser det igen efter 10 sekunder. Efter att dörren stängts låser det efter någon sekund.

Kan jag ha mitt Yale Doorman L3 på min ytterdörr?

Ja. Yale Doorman L3 och även tidigare generationer av låset är speciellt utvecklade för Skandinaviska väderförhållanden. Det tål kyla, värme, snö och regn samt smuts och sand och är IP-klassat till IP55. Låset har en UV-skyddad yta som även tål sol och fukt under längre perioder.


Det enda du behöver tänka på är att insidan ska vara torr och varm.


Tips! Se dock även vår fråga-svar om hur snabba väderomslag kan påverka din dörr, även om låset i sig ej påverkas.

Jag har en dubbeldörr, passar Yale Doorman L3 i den?

Detta beror på dörrens utformning. Yale Doorman L3 är designat för att passa i dubbeldörrar tackvare den smalare insidesenheten jämfört med den klassiska Yale Doorman.

I övrgt ska du tänka på att:

  • Den aktiva dörren måste uppfylla samma standard som en enkeldörr.
  • Den passiva dörren måste kunna reglas.
Vad kostar Yale Doorman L3?

Det är våra återförsäljare som väljer vad låset ska kosta. Vårt tips är att besöka eller kontakta Yale-återförsäljare i ditt lokala område och fråga dom vad de kan erbjuda. Vissa kan också leverera den med montering.

Du kan söka efter närmaste Yale-återförsäljare här på hemsidan.

Hur rengör jag mitt Yale Doorman L3?

Använd en fuktig, mjuk trasa för att avlägsna fingeravtryck. En mild tvållösning som appliceras med en mjuk trasa tar bort olja och smuts som har samlats.

Använd inte lösningsmedel eller slipande rengöringsmedel på någon komponent, eftersom detta kommer att förstöra produktens skyddande finish och upphäver garantin.

OBS! Undvik produkter som på etiketten anger att de tar bort missfärgningar och rost eller att de innehåller syror eller frätande kemikalier.

Vad behöver jag för att kunna göra en reklamation?

Se till att du först felsökt själv så att det inte är något enkelt som du själv kan åtgärda. Använd denna FAQ eller titta igenom installtionsguiden ett varv till.


Därefter kan du kontakta Yale Kundservice eller återförsäljarens support för att få hjälp med att felsöka och lösa ett eventuellt problem. Se till att du sparar ditt inköpskvitto. Kvittot måste lämnas in när du gör en reklamation.


Alla reklamationskrav ska lämnas in, inom två månader efter det att felet upptäckts på din Yale-produkt. Vänligen kontakta ditt inköpsställe om du vill göra en reklamation, då produktreklamationer hanteras av dem.

Hur länge gäller garantin?

I Sverige är garantitiden för alla våra generationer av Yale Doorman 2 år. Om din Yale-produkt slutar att fungera inom garantitiden som ett resultat av materialfel ska du kontakta inköpsstället för att upprätta ett reklamationsärende.


För att garantin ska gälla måste alltid dessa villkor uppfyllas för din Yale produkt: Att produkten är korrekt installerad och underhållen, i enlighet med Yales installationsanvisning som du erhöll vid köpet.

  • Att produkten inte modifierats på något sätt. 
  • Garantin gäller inte mekaniska fel som uppstått på grund av slitage, åverkan eller oaktsamhet. 
  • Garantin gäller inte heller på ytbehandling av din Yale-produkt.


Vänligen notera att eventuell produktgaranti endast omfattar produktfel och gäller inte vid fel orsakade till exampelvis av felinstallation, först efter godkänd reklamation kan en ersättningsprodukt eller ny produkt utgå. Yale kan inte hållas ansvarig för andra eventuella förluster som följer av att din produkt inte fungerar – oavsett om sådana förluster är direkta eller indirekta följdskador.

Denna garanti gäller endast vid installation i bostäder i Sverige och kan inte överlåtas eller användas i andra länder.

Jag får inte fast handtaget vid installation

Det beror oftast på att du valt för lång fyrkantspinne. Det är viktigt att välja rätt längd på fyrkantspinnarna som kopplas till handtagen. Pinnen får inte vara kortare än att den precis når ut från beslagets kant. Den får dessutom inte sticka ut mer än 20 mm från beslagets kant. Förpackningen innehåller flera olika pinnar som går att kombinera ihop till dörrtjocklekar i spannet 44 till 88 mm

Jag får felmeddelande när jag låser eller låser upp

Yale Doorman L3 är ett avancerat smartlås och sensorer håller koll på låsets olika delar. Ibland kan du få varningar när du låser eller låser upp.

Här är de vanligaste:

  • Låsning lyckas inte - Varningssignal och ett talat meddelande. Orsak: Dörren är inte helt stängd och låskolvarna har inte låst helt. Tryck till dörren och lås en gång till. Om detta är ett återkommande problem kontrollera att det inte ligger grus och skräp vid tröskeln eller annat som gör att dörren är trög att stänga. Ibland måste slutblecket justeras. 
  • Upplåsning lyckas inte - Varningssignal och talat medellande. Orsak: Dörren spänner eller så är handaget inte i viloläge/horisontellt. Släpp handtaget och tryck till dörrren, lås upp igen. Återkommer detta justera dörren på samma vis som vid misslyckad låsning.
Yale Access appen vill att jag ska uppdatera låset

Vi uppdaterar kontinuerligt programvaran i Yale Doorman L3 och Connect Bridge.

Om en ny programvara finns tillgänglig kommer en notis upp i din Yale Access app när du låser/låset upp via telefonen.

Detta kan även hända i samband med att du nyinstallerar låset. En ny programvara kan ha släppts under den tiden produkten legat på lager. Låt uppdateringen gå igenom sina steg med telefonen nära låset. Uppdateringen går via telefonens BLE (Bluetooth) Vid stora uppdateringar kan det ta upp till 10 minuter. Låset kommer spela upp hälsingsfrasen när uppdateringen är klar. Alla användardata finns kvar efter uppdateringen.

Jag ska ta över en bostad med ett Yale Doorman L3. Vad ska jag tänka på?

Det är viktigt att radera alla gamla användardata.

Gör det via en fabriksåterställning  som beskrivs här i FAQ.

Får du med en Yale Connect bridge på köpet är det viktigt att säljaren avinstallerar även den i sin Yale Access app. Installera sedan Yale  Access appen på din egen telefon och följ guiden så är låset ditt. Är låset kopplat till andra integrationer är de ofta kopplade till abonemang. Kontrollera förarandet via leveratören.

Är du osäker be säljaren ta ut eventuella moduler och göra en fabriksåterställning och lämna låset i "standalone-läge" med en Masterkod som du sedan byter.

Hur ändrar jag inställningarna i mitt Yale Doorman L3 när det är integrerat?

Du justerar låsets inställningar appen från den leverantör du använder. Tex. Yale Access.

Byta masterkod - så här gör du!

När du behöver ändra din masterkod finns det några saker att tänka på för Yale Doorman L3:

Ändra masterkod för lås kopplat till Yale Access App/partnerapp:

Är ditt Yale Doorman L3 upplagt i din app använder du inte en traditionell masterkod direkt i låset. Låset programmeras istället med hjälp av appen.

Viktigt: Masterkod, entrékoder och nyckelbrickor nollställs alla vid integration till app, om du ställt in dessa innan i låset. Börja därför ALLTID med appen. Detta gäller oavsett om det är Yale Access App eller någon av våra partnerappar.

Ställ in L3 i Yale Access App

Ändra masterkod för lås som inte är kopplat låset Yale Access App:

När du inte har kopplat ditt Yale Doorman L3 till appen än, eller har för avsikt att göra det, och KAN din masterkod ändrar du masterkoden via menyval 2 på knappsatsen.

Om du däremot INTE kan din masterkod måste du först återställa ditt Yale Doorman L3 till fabriksinställningar:

  • Har du aldrig kopplat ditt Yale Dooman L3 till Yale Access gör du en fabriksåterställning med knappen under batteriluckan. 
  • Ta ut ett batteri, tryck in och håll knappen, sätt i batteriet och vänta på låsets hälsningsfras. Släpp knappen. Du behöver ett gem eller penna för att komma åt knappen.

Har du däremot kopplat ditt lås till Yale Access App återställer låset med hjälp av appen i menyn inställningar, välj rätt lås om du har flera, och välj fabriksåterställning. 

Väderomslag kan påverka din dörr så att Yale Doorman inte kan låsa

Väderomslag kan påverka din dörr. Under vår och höst kan mycket snabbt skiftande utomhustemperaturer medföra att din dörr rör sig vilket i sin tur kan medföra att dörrspringan ökar. Kontrollera avståndet mellan dörr och karm. Rekommenderad dörrspringa är max 3 mm.

Låstest för att se om låset fungerar korrekt - hur gör jag det?

Med öppen dörr, tryck in och håll förreglingen intryckt. Lås sedan med låsknappen eller genom att vrida på vredet. Fungerar låset korrekt i detta läge är det förmodligen något i dörrmiljön som gör så att låset inte kan låsa. Mest troligt är att avståndet mellan lås och slutbleck för stort och inte det rekommenderade 3 mm. 

Kan fortfarande inte låsa:

  • Rekommenderad dörrspringa är 3 mm.
  • Kontrollera att kablar inte har skador eller brott.
  • Kontrollera att kontakterna sitter i helt och att stiften i kontakterna inte är skadade eller sitter fel.
Det är svårt att stänga dörren efter att jag installerat Yale Doorman. Kan jag göra något åt detta?

Upplever du att det är svårt att stänga dörren när Yale Doorman monterats ihop och du har med medföljande slutstycket 1487-2, prova i så fall att byta till slutstycke 1487-1. I de flesta fall fungerar 1487-2 bra, men om du upplever att dörren måste tryckas till hårt för att stängas, efter installationen av ditt Yale Doorman, bör du byta ut det till 1487-1. Dessa följer med i förpackningen av Yale Doorman V2N och Yale Doorman L3 Flex.

En annan anledning till att dörren är svår att låsa kan vara att det är dags att smörja fallen med låsfett så att de mekaniska delarna i låset glider bättre. 

Dessa råd är båda generella för alla Yale Doorman. Du kan läsa mer om montering av slutstyckena 1487-2 eller 1487-1 i manualen för Yale Doorman V2N.

Ladda ned V2N-manualen

Hur återställer jag Yale Doorman L3 till Fabriksinställningar?

Av olika anledningar kan det vara önkvärt att återställa Yale Doorman L3 till fabriksinställningar. Exempelvis kan det bero på:


Du har övertagit en bostad med Yale Doorman L3, och du vill radera den tidigare användarens inställningar för att ha full kontroll på koder och nyckelbrickor som har access till låset.

Du önskar inte längre att använda app-lösningen, vill byta till ett annat integrerat system för att styra din Yale Doorman L3. Gör så här:

  • Har du kopplat ditt lås till Yale Access appen återställer låset med hjälp av Appen i menyn inställningar, välj rätt lås om du har flera, och välj fabriktsåterställning. 
  • Har du aldrig kopplat ditt Yale Dooman L3 till Yale Access gör du en fabriksåterställning med knappen under batteri luckan. 
  • Ta ut ett batteri, tryck in och håll knappen, sätt i batteriet och vänta på låsets hälsningsfras. släpp knappen. Du behöver ett gem eller penna för att komma åt knappen.
Jag kan inte låsa upp mitt Yale Doorman L3, vad gör jag?

Om du befinner dig på insidan, kan du alltid nödöppna. Vrid vredet ett kvarts varv. Antingen till höger eller vänster, beroende på om du har en höger- eller vänsterdörr. Tryck samtidigt ner handtaget och dörren öppnas.


Om du befinner dig på utsidan, läs vår fråga-svar "Mitt Yale Doorman L3 har slutat att fungera. Vad kan det bero på?" för felsökningstips

Vad gör jag om Yale Doorman L3 har slutat att fungera?

1. Gör en felsökning i följande ordning: Om du har slagit fel kod flera gånger i rad låses Yale Doorman L3 i ett par minuter innan du kan göra ett nytt försök att öppna.

2. Om du har ett uppkopplat Yale Doorman L3, där du angivit en tidsbegränsad behörighet, kan det vara så att behörigheten har gått ut. Kontrollera inställningarna i din app eller på "mina sidor".

3. Om produkten inte fungerar kan man trycka på en resetknapp mellan batteribackuppolerna på undersidan av utsidan. Detta startar om produkten men alla elektroniska nycklar ligger kvar.

4. Låstest: Med öppen dörr, tryck in och håll förreglingen intryckt. Lås sedan med låsknappen eller genom att vrida på vredet. Fungerar låset korrekt i detta läge är det förmodligen något i dörrmiljön som gör så att låset inte kan låsa. Mest troligt är att avståndet mellan lås och slutbleck för stort och inte det rekommenderade 3 mm.

5. Kan fortfarande inte låsa: 

• Rekommenderad dörrspringa är 3 mm. 

• Kontrollera att kablar inte har skador eller brott.

• Kontrollera att kontakterna sitter i helt och att stiften i kontakterna inte är skadade eller sitter fel.

6. Väderomslag kan påverka din dörr. Under vår och höst kan mycket snabbt skiftandeutomhustemperaturer medföra att din dörr rör sigvilket i sin tur gör att dörrspringan varierar. För att Yale Doorman L3 ska fungera är:rekommenderatmått för dörrspringan 3 mm. Skulle ditt Yale Doorman L3 inte låsa kan du därför behöva justeradörrspringan.

7. Det kan också bero på att batteriet är slut. I så fall får du en batterivarning med ljud och ljus i god tid innan, men om det tar slut ändå kan du sätta ett standard 9V batteri på två poler nederst på utsidan av låset för att strömsätta detta och sedan identifiera dig med nyckelbricka eller kod på vanligt sätt.

Påverkar min Wifi-router signalen från Yale Smart Hub eller Connect Bridge?

Det kan den göra, om du upplever problem med signalen till dina enheter (Yale Doorman L3, larm o.s.v.), flytta då hubben eller Connect Bridge från routern.

Varför larmar mitt Yale Doorman L3 fast dörren är stängd?

Rekommenderad dörrspringa är tre mm. Under vår och höst kan mycket snabbt skiftande utomhustemperaturer medföra att din dörr rör sig vilket i sin tur kan medföra att dörrspringan ökar.

Justera därför dörrspringan vid behov med hjälp av gångjärnen eller underläggsbrickor till slutblecket. Dörrspringan får aldrig mer än maximalt fem mm.

Får jag någon indikation på att låset inte gick att låsa?

Ja, det indikeras med ljud och blink på låset. Om du har låset integrerat så kan du även se en logg på detta i appen.

Vad gör jag om jag har en för hög batteriförbrukning?

Kontrollera att vredet fjädrar tillbaka av egen kraft och inte blir ståendes snett. Orsaken till att vredet kärvar och blir ståendes snett beror vanligtvis på för lång vredpinne, kapa vid behov pinnen ytterligare 1 enhet. Säkerställ att nödutrymingen fungerar efter att pinnen har kapats.


En annan anledning till hög batteriförbrukning kan vara dålig kontkt med din Hubb eller Connect bridge. Flytta dessa och använd appens funktion för att kontrollera radiosignalstyrkan

Hur ändrar jag inställningarna i mitt Yale Doorman när det är integrerat?

Du justerar låsets inställningar i appen som är knuten till ditt lås. Inställningarna är inte längre tillgängliga via knappsatsen.

Varför säger låset "Frånkoppling misslyckades, larmet kan fortfarande vara på". Det tar också några sekunder för Doorman att låsa upp?

Detta kan du lösa genom att följa dessa instruktioner: Gå ut, stäng och lås dörren. När dörren har låsts in trycker du på stjärnknappen och håller den intryckt. Håll den intryckt tills dess att du fått två pip. Släpp sedan stjärnknappen och ange din användarkod och bekräfta med stjärnknappen. Vänta ungefär en halv minut, lås upp dörren normalt, * – användarkod – *. Nästa gång dörren låses upp, bör tidsfördröjningen och alla röstmeddelanden vara borta.

Hjälp med Yale Doorman L3 installation.

Våra supportvideor

Vi har flera videor som hjälper dig med ditt Yale Doorman L3. Allt från installation, underhåll och felsökning.

Yale Doorman L3 och Yale Connect

Yale Doorman L3 kommunicerar direkt med din smartphone när du är nära låset. Vill du ha tillgång till låset när du är på språng löser wifi-bryggan Yale Connect kopplingen mellan låset, ditt hemma-wifi och appen i din telefon. Yale Connect följer med i förpackningen vid köp av Yale Doorman L3.
 
  • Tillgång till appen på språng 
  • Låset är alltid uppkopplat
  • Optimalt för villa eller radhus 

Du kan kommunicera och koppla ditt Yale Doorman L3 direkt med din smartphone med Bluetooth®. Dock rekommenderar vi att koppla ihop med Connect om wifi i finns i huset för optimal och fullständig funktion.

Behöver du direktsupport från oss?

Ring eller skriv till oss på Yale.